Ga naar de inhoud

Privacy Policy

GDPR Privacy Policy en de toepassing ervan op Eccellenza locaties tussen Eccellenza enerzijds en klant/bezoeker/gast anderzijds. Voor personeel en HR is een aangepaste uitgebreidere GDPR Privacy Policy van toepassing.

Welke gegevens vragen we van u?

Eerst en vooral willen we met Eccellenza melden dat we persoonsgegevens enorm belangrijk vinden alsook de bescherming ervan.

Ons Beleid Bescherming Persoonsgegevens regelt het gebruik en de opslag van uw gegevens. Deze privacyverklaring beschrijft welke maatregelen er worden genomen om de bescherming van uw persoonsgegevens te waarborgen zoals voorgeschreven in de General Data Protection Regulation. Dat van kracht is vanaf 25 mei 2018. Dit conform de wetgeving opgelegd door de Europese Unie.

ECCELLENZA is een Verwerkingsverantwoordelijke van de persoonsgegevens die u (betrokkene) ons levert. We verzamelen mogelijks de volgende soorten gegevens van u:

• Voor- en familienaam,

• Voor- en familienaam partner en/of gezellen

• Bedrijfsnaam, -adres & BTW nummer

• Adres (straat, nummer, postcode, gemeente/stad, land)

• Geboortedatum (idem van partner en/of gezel)

• Email adres

• nummerplaat

• Vast nummer / mobiel nummer

• Kredietkaartnummer & – vervaldatum indien deze genoodzaakt zijn voor voorafbetaling of garantie

• Kamervoorkeuren (zoals maar niet beperkt tot: ligging, bedtype, badkameruitrusting,…)

• Culinaire voorkeuren (zoals maar niet beperkt tot: lactosevrij, suikervrij, vegetarisch, glutenintolerant,,…)

• Uw IP-adres

Informatie over Uw verblijf of bezoek aan ons hotel, restaurants en/of feestzalen zoals aankomst- en vertrekdatum, speciale verzoeken, opmerkingen over service-voorkeuren inclusief kamer-voorkeuren of andere gebruikte diensten.

Bij telefonische reservatie’s vragen we u volgende gegevens. We houden uw e-mailadres, reservatie, naam, telefoonnummer en eventuele opmerkingen bij.

Informatie die u verstrekt met betrekking tot uw voorkeuren voor marketing of in het kader van uw deelname aan enquêtes, wedstrijden of promoties. Dit elektronisch of fysieke weg.

Waarom hebben we uw gegevens nodig?

Alle persoonsgegevens worden enkel gebruikt voor onze standaard bedrijfsvoering en het uitoefenen van onze diensten. Dit ligt in lijn met artikel 6 van de GDPR die het gerechtvaardigd belang van de verwerkingsverantwoordelijke omschrijft.

We hebben uw persoonsgegevens nodig omwille van de volgende redenen:

• het noteren en verwerken van reserveringen

• persoonsgegevens gebruiken in het kader van het uitvoeren van een met u gesloten overeenkomst van opdracht, doorgaans bestaande uit een verblijf in het hotel of verblijf in één van onze restaurants/feestzalen.

• het kunnen voorleggen van identificatiedocumenten

• het identificeren van eigenaars van voertuigen op onze parking

• het vereenvoudigd en snel communiceren met een (terugkerende) gast en/of klant

• het leggen van de grondslag voor alle nodige en toekomstige communicatie

• het uitvoeren en verwerken van financiële transacties (voorschotten, vereffeningen, terugbetalingen,…)

• het koppelen van verschillende (kamer/restaurant/feestzaal-)reserveringen voor gezamenlijke rekeningen

• het uitsturen van nieuwsbrieven aan gasten/bezoekers/klanten van de website die zich hiervoor inschreven of hiermee akkoord gingen

• Verzamelen van adressen en e-mailadressen met als doel het communiceren van aanbiedingen en nieuwsbrieven

• het opsturen van documentatie (bevestigingen, facturen, vouchers, cadeaubonnen,…)

• het aangaan van telefonisch contact betreffende een boeking e.a. communicatie gerelateerd aan de normale bedrijfsvoering

• uitvoeren van betalingen op afstand op basis van kredietkaartgegevens

• het kunnen commercieel omspringen met bijvoorbeeld een verjaardag of huwelijksverjaardag

• het correct kunnen factureren ten aanzien van de gast/klant

• om klantenservice te verlenen

• om u per mail of telefonisch uit te nodigen om een gastbeoordeling te schrijven na uw verblijf. Dit kan andere toekomstige klanten/gasten helpen om de accommodatie te kiezen die het beste bij hen past.

• Professioneel contact via telefoon, email, enz.

• Juridische doeleinden: in bepaalde gevallen moeten we uw gegevens gebruiken om juridische geschillen te behandelen en op te lossen, voor onderzoeks- en nalevingsdoeleinden van de Belgische, Vlaamse en Europese wet en regelgeving

• Detectie en preventie van fraude: we kunnen uw persoonsgegevens gebruiken voor het opsporen en voorkomen van fraude en andere illegale of ongewenste activiteiten

• Verbeteren van onze diensten: tot slot gebruiken we uw persoonsgegevens voor analytische doeleinden, om onze services te verbeteren, de gebruikerservaring te verbeteren en om de functionaliteit en kwaliteit van onze online diensten te verbeteren.

Om uw gegevens zoals hierboven beschreven te verwerken, baseren we ons op de volgende juridische grondslagen:

Uitvoering van een Contract: Het gebruik van uw gegevens kan noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het contract dat u bij ons heeft. Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van onze diensten om online een reservering te maken, zullen wij uw gegevens gebruiken om onze verplichting na te komen om die reservering te voltooien en te beheren onder het contract dat wij met u hebben.

Rechtmatig belang: We kunnen uw gegevens gebruiken voor ons rechtmatig belang, zoals u voorzien van de best passende inhoud voor de website, e-mails en nieuwsbrieven, en om onze producten en diensten en de inhoud van onze website te verbeteren en promoten. We kunnen uw gegevens ook gebruiken voor administratieve en juridische doeleinden en voor het opsporen van fraude.

Toestemming: we mogen met uw toestemming uw persoonsgegevens voor bepaalde directe marketingdoeleinden gebruiken. U kunt uw toestemming op elk moment intrekken door contact op te nemen met ons via één van de adressen onderaan deze Privacyverklaring.

Voor alle gebruikte gegevens werken wij ook noodzakelijkerwijs met verschillende partners en servers. Het ter plaatse verwerken van gegevens wordt uitzonderlijk uitgevoerd door de zaakvoerders en de hiertoe opgeleide en gesensibiliseerde verantwoordelijken.

Digitale media.

Onze Eccellenza website’s maken gebruik van cookies en vergelijkbare technologie. Cookies zorgen ervoor dat uw surfcomfort bij het bezoeken van onze website verhoogt. Bv. Het niet herhaaldelijk dezelfde informatie ontvangen of moeten invoeren. U kan zelf beslissen of u al dan niet met uw browsers de cookies accepteert. Het niet accepteren kan de website minder optimaal laten functioneren

Op de Eccellenza website’s worden algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Eccellenza gebruikt deze informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.

Eccellenza website’s maken gebruik van Google Analytics om bij te houden hoe gebruikers de website gebruiken. De aldus verkregen informatie wordt, met inbegrip van het adres van uw computer (IP-adres), overgebracht naar en door Google opgeslagen op hun servers. Lees meer over het privacybeleid van Google Analytics. Google gebruikt deze informatie om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt, om rapporten over de website’s aan Eccellenza te kunnen verstrekken en om informatie over de effectiviteit van campagnes te kunnen bieden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Eccellenza heeft hier geen invloed op. Eccellenza heeft Google geen toestemming gegeven om via Eccellenza website’s verkregen Analytics-informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.

Het bedrijf beschikt over een bedrijfspagina op LinkedIN, Facebook, Instagram, … Deze platformen worden enkel gebruikt om bedrijfscommunicatie en marketing te voeren. U bent als betrokkene vrij om al dan niet onze social media platformen te volgen of niet.

U kan zich vrij aanmelden voor onze nieuwbrief, dit is gebaseerd op een ongedwongen toestemming. Wij houden uw toestemming bij in onze databanken. De data die u ingeeft om onze nieuwsbrief te ontvangen houden wij bij in ons gecentraliseerde database en wenden wij verder aan voor onze activiteiten, gebaseerd op het gerechtvaardigd belang van Eccellenza als verwerkingsverantwoordelijke. U heeft telkens de mogelijkheid om u uit te schrijven op onze nieuwsbrief. Uitschrijven brengt niet automatisch met zich mee dat uw gegevens worden verwijderd uit onze database. Wenst u dit wel toe laten gebeuren, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onderaan deze Privacy Policy.

Wat doen we met uw gegevens?

Uw persoonsgegevens worden verwerkt in Eccellenza.

Corma BVBA, Lauwestraat 59 8560 Wevelgem
BE 0837 453 755 info@eccon.be

Ivenco bvba, Brugsesteenweg 347 8520 Kuurne
BE 0454 708 383 info@eccon.be

Corex bvba, Brugsesteenweg 143 8740 Pittem
BE 0837 454 052 info@eccon.be

Lupas bvba, Izegemsestraat 59 8880 Sint Eloois Winkel
BE 0538 538 753

Huma bvba, Lauwestraat 59 8560 Wevelgem
BE 0476 468 156

Distrifoods, Zeeweg 42 8820 Torhout
BE 0899 339 458

Eccellenza verstrekt uw persoonsgegevens alléén aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met u, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Diensten van derden: Wij kunnen serviceproviders gebruiken om uw persoonlijke gegevens strikt in onze naam te verwerken. Dit heeft bepaalde doeleinden (zie eerder). Deze diensten van derden/verwerkers hebben een geheimhoudingsplicht en het is niet toegestaan uw gegevens te gebruiken voor andere doeleinden.

Wij delen gegevens met derden onder bovengenoemde principes met

EFFIX, Zultseweg 10, 8790 Waregem, +32(0)59/80011, info@effix.be, zorgt voor de webhosting.  Het is de plaats waar onze website staat. Daarnaast beheren ze ook onze e-mail server waar ook uw mail wordt verwerkt.

ESIGN, Stropkaai 55, 9000 Gent +32(0)9241 86 50, hello@esign.be, wordt ingeschakeld voor het uitsturen van onze nieuwsbrieven. Als u zich inschrijft op de nieuwsbrief, dan wordt deze door ESIGN. behandeld.

WARFID NV, Noorderlaan 76, 8790 Waregem +32(0)56 60 41 96, is onze bedrijfsrevisor en beheert onze boekhouding.

Europabank
Europabank /NV,  Burgstraat 170, 9000 Gent
is de verwerker van onze betalingen via kredietkaarten.

Geen derde partij leveranciers hebben toegang tot uw gegevens, tenzij dat specifiek vereist is bij wet.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

Wij bewaren uw documenten voor 10 jaar sinds uw laatste bezoek volgens ons beleid voor het Bewaren van Gegevens. Na deze periode, zullen uw inmiddels 10 jaar ongebruikte persoonsgegevens onomkeerbaar worden vernietigd. Alle persoonsgegevens door ons bewaard voor marketing- en service-updateberichtgeving zal door ons worden bewaard totdat u ons op de hoogte stelt dat u niet langer deze informatie wilt ontvangen.

Deze gegevens worden steeds bewaard binnen de Europese Unie zoals voorgeschreven in de GDPR-richtlijnen van de Europese Unie.

De boekhoudkundige documenten – en alle stukken aan de hand waarvan het bedrag van de belastbare inkomsten kan vastgesteld worden – moeten bewaard worden gedurende de 7 jaren (of de 7 boekjaren) die volgen op de belastbare periode waarop ze betrekking hebben. Dit conform de Belgische wetgeving.

Minimale gegevensverwerking.

De persoonsgegevens die wij verzamelen zijn correct en dienen enkel voor onze doeleinden. We beperken onze verzameling van uw persoonlijke gegevens tot een minimum hoeveelheid dewelke nodig is voor onze bedrijfsvoering.

Automatische verwerking & profiling.

Eccellenza doet niet aan profiling, tevens gebeurt er geen volledige automatische verwerking van uw persoonsgebonden gegevens die een profiel schetsen van de betrokkene.

Wat zijn uw rechten?

Uw rechten als betrokkene zijn:

• Recht op inzage

• Recht op wijziging van gegevens

• Recht op gegevenswissing

(conform de Belgische en Europese wetgeving)

• Recht op dataoverdracht

• Recht van bezwaar

• Recht op beperking van de verwerking

Eccellenza neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, of indien u meer informatie wenst over de beveiliging van door Eccellenza verzamelde persoonsgegevens, of in het geval dat u een klacht heeft over hoe wij uw persoonsgegevens hebben behandeld, neem dan contact op met de Privacy-verantwoordelijk info@eccon.be of schriftelijk naar Eccellenza, Koning Albertstraat 25, 8520 Kuurne – België. Onze Privacy-verantwoordelijke samen met de zaakvoerder zal uw klacht bekijken en met u samenwerken om de zaak op te lossen.

Indien u nog steeds vindt dat uw persoonsgegevens niet juist zijn behandeld volgens de Belgische en Europese wet, neemt u dan contact op met de Privacy Commissie – Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, T: +32 (0)2 274 48 00 of commission@privacycommission.be  en dient u een klacht in bij hen.

Algemene contactgegevens

Eccellenza
Sint Anna 2
8500 Kortrijk
België
info@eccon.be
056/70 18 53